iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Ultraljud

Publicerad 2008-11-04 16:32:11 i Isabel, Leo och jag,

Idag var det mitt återbesök på ultraljudet. Har redan varit tre gånger på ultraljuds undersökning, jag blir glad varje gång jag får se bebisen. Det är en väldigt sprattlig bebis, dom två gångerna jag gjort ultraljudet nu när bebisen är stor, så sparkar den och rör på sig för mycket så att det blev lite svårt för sköterskan att se haha! Men hon hann se mycket mer än förra gången då min urinblåsa inte var full. Allt är bra, hon såg inte något fel .. så jag är skit glad för det och lättad.
Hon kunde tyvärr inte se vad det var denna gång heller, för bebisen rör på sig för mycket .. Men jag får nog veta nästa gång då jag ska dit igen, när jag är gravid i vecka 28.
Men hon tror att det blir en flicka, men hon vågade inte riktigt konstatera det. Fick i alla fall reda på att enligt fostrets längd och så är jag gravid i vecka 19+2 .. så det är 9-8 veckor kvar tills mitt nästa ultraljud.

Efter SÖS så åkte jag in till stan, själv en stund för min bror fyller år nästa vecka, han blir 21 då. Skulle köpa ett kort till honom så att vi (mamma och jag) kan skicka det till Alingsås där han befinner sig just nu.
Det blir hans första födelsedag vi inte firar tillsammans :( år 2010 kommer vi att fira hans fdag tillsammans igen. Han kommer ju tillbaka från sin kyrkmission nästa år i december. YAY!
Mamma och jag tog bussen från sjukhuset till södra station, nära stationen hade polisen spärrat av vägen. Det hade hänt en olycka, vet inte vad men bussen fick åka en annan väg så att vi kom till andra sidan stationen.
I söndags hände det en olycka, igår och idag också. Det är sjukt!

Nåväl, här är lite bilder på dagens ultraljud. Fick 2 bilder idag:


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela