iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Det är ju inte alls så hemskt.

Publicerad 2009-04-01 18:12:03 i Allmänt,

Satt och läste några bloggar, men människor som kämpar mot sin cancer. Alltså, cancer! Det är något mycket hemskt som kan hända en person, eller någon liknande sjukdom som man kan av.
Då är inte min diabetes hemsk, det är ingenting jämfört med dödliga sjukdomar. Man kan ju dö av diabetes så småningom, om man inte tar hand om sig, men då måste man ta hand om sig?
Tänk barn i andra länder och i Sverige som har cancer och dör så småningom? Det är hemsk! Dom får inte bli vuxna, som jag som inte har något att klaga på egentligen för jag lever ett bra liv här i Sverige.
Barn i fattiga länder som dör av sjukdomar för att dom inte har råd till sjukvård. Då finns det inget jag kan klaga på, min diabetes är ingenting jämfört med sådant.

Leo som praktiserar på sjukhus, eftersom han pluggar för att bli sjuksköterska får se sådant som jag inte skulle klara av varje dag. Patiener som är unga och dör, gravida kvinnor som ser sitt barn dö när dom födds eller efter och massa annat Sådant som gör ont i hjärtat för att det är så hemskt.
Hur klarar man av att se någon man älskar dö? Att se sitt barn dö? Det gör ont! Bara tanken ..



En patient Leo berättade om en ung kille som hade cancer som visste att han skulle dö, hur han kunde le och skratta varje dag, som var så positiv och glad varje dag när man vet att dagarna är få.

Kommentarer

Postat av: Cristian

Publicerad 2009-04-02 02:43:37

Klart jag pratar flytande spanska :) Det är lite status att kunna det :) Dessutom pratar jag fler språk. Haha :)





Jag bor vid globen området... :Vart bodde du?



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela