iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Funderingar

Publicerad 2009-04-13 00:51:09 i Bilder på mig,

Jag köpte två böcker som jag inte har börjat läsa än.
Jag köper saker bara för att köpa något ibland, jag slösar på sådant som jag inte behöver men sådan är jag.

Leo åker hem snart, på onsdag. På något konstigt sätt så känns det bra men på andra sidan kommer jag sakna sällskapet lite, nu slipper jag vara ensam och göra allt själv. Men det är två månader kvar sen åker jag till Spanien.
Ibland undrar jag hur mitt liv skulle se ut om inte Isabel hade funnits? Jag ångrar inte henne, men jag undrar hur jag skulle ha känt mig om jag skulle lyssnat på Leo och gjort som han ville. Tagit det dåliga beslutet och gjort abort ..
Hur känner sig människor som gör abort? Dödar ett liv som dom själva har skapat eller är ansvariga över.
Okej, tjejer som blir våldtagna och blir gravida är väl en självklarhet att man inte vill behålla ett barn i sådana situationer.
Men om man har sex utan preventivmedel eller kondom, får man väl skylla sig själv. Man måste tänka på konsekvenserna ..
Dom som inte vill ha barn får väl tänka på det. Är man inte beredd på ett sådant ansvar .. SKYDDA ER! så slipper ni ta sådana dåliga & idiotiska beslut.
Ni vet inte ett dugg om att värdesätta ett människoliv. Tänk på kvinnor och par som vill ha barn och försöker tusentals gånger och inte kan.

Nog om det, jag ser fram emot något. Jag fick lite motivation till en sak jag läste igår, but it a secret I wont tell right now.
Jag ser fram emot sommaren också, 2 av mina kusiner från Australien kommer på besök och mina 2 mostrar som också bor i Australien kommer också :)
Dom ska besöka mig i Spanien, för att jag kommer vara där när dom kommer. Mamma följer med när mina mostrar kommer till Europa, det blir så bra så.


Jag kan inte fatta att Isabel låg där inne för inte så länge sen, det känns så overkligt snabbt
allt detta! Min bebis som jag var så ivrig att få hålla i min famn
låg där inne och jag kände mig så otroligt glad över det.

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2009-04-13 14:35:03

TACK! Jag mår ganska fint men beter mig mest som en äclig slacker. Hur mår du? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela