iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Music, rock and Evanescence

Publicerad 2009-12-19 22:29:14 i Allmänt,

Som ni vet är mitt favorit band KoЯn, men den första grupen jag verkligen fastnade för sedan flera flera år sedan känns det som, är Evanescence.
Jag började ju lyssna på punkrock först (sedan så tog jag reda på fler rock/metal band och gick djupare in i rock/metal världen) och det är min brors fel som jag började gilla rock, metal, heavymetal, etc... Han lyssnade på Millencolin, RHCP, Green Day etc.. Sedan hittade jag mitt favvoband: Evancescence något år efter.
År 2003 köpte jag deras cd-skiva Fallen men en gång fick jag utbrott (var nog 16år?) på livet och allt och slängde ner allt jag hade i mitt rum, några timmar efteråt när jag bestämmde mig att städa min röra såg jag att hela cdn var förstörd!! Jag blev ledsen sen och undrade: Vad fan har jag gjort!?
Älskar Evanescences låtar, så jävla bäst! Klickade hem: Anywhere But Home, Fallen och Open Door för inte sålängesen :) är glad längtar.

I flera veckor så har jag velat gå på någon konsert, vill vill vill verkligen! Såg några bra band men jag vet inte min ekonomi är lite sådär just nu. Blev jätte intresserad av Sonisphere Festival som är den 7 augusti 2010 i Stockholm! men det är lite dyrt tycker jag 880kr :( så det får bli något annat? Eller spara? KoRn är på g med ett nytt album ju som släpps nästa år, så hoppas hoppas verkligen att dom gör en tour och kommer till Sverige! Jag skulle DÖ hahaha .. skojar bara. Men håller tummarna!



En bra låt tycker jag
:)


Är inte denna låt vacker fast ändå sorglig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela