iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

It's cold and alone outside

Publicerad 2009-12-15 13:48:52 i Allmänt,

Jag vakna nog på fel sida idag, jag har inte lust att göra något och är på dåligt humör, nedstämd och vill bara krypa ner under täcket och sova hela dagen.. Försvinna från allt ett tag.
Jag har inte orkat skriva något på bloggen, varken om vad som hände i helgen eller något annat. Vart tog min glädje vägen? Jag som var så glad över att december skulle bli en bra månad. Jag skulle ju inte vara på sådant här humör. Borde vara glad, otroligt glad för att nästa vecka på onsdag kommer min efterlängtade bror hem! Men jag känner mig fortfarande nedstämd.. Jag vill åka till något soligt och varmt land, få komma bort från kalla, tråkiga, gråa och snöiga Sverige.

Jag har bara lust att skriva nu, skriva som jag gjorde förut .. små dikter, om känslor, om världen. Mina block där jag brukade skriva är borta, har ingen aning om vart dom är. Får ta och börja om från början... Det är väl lika bra?
Ska jag börja ta kreativa foton igen? Det var så länge sen. Jag-saknar-inspiration. Ge tillbaka min ork! Tack.

När allting har försvunnit, vad finns då kvar? Vem kommer lägga till märke att något är borta?
Är det försent att ångra sig? Skaka om mig och få mig att förstå att detta är verkligheten.
Har allting hittills varit onödigt? Vart tog det slut? Varför är det slut?
Nej, ingenting är perfekt. Allting är som det ska, som det alltid har varit.
Fördömda tankar. Varför finns ni?
Bort känslor, bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela