iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Rädsla inför min förlossning

Publicerad 2009-02-04 15:44:48 i Allmänt,

Ärligt talat känns det som om jag ska spy :( inte trevligt alls. Jag var hungrig, jag åt men jag mådde illa innan också och så fortsätter det ... Why? Mina bristningar på magen gör ont dessutom, dom kliar inte längre. Magen kanske växer fortare nu? Det är ju så lite tid kvar tills min bebis föds.

Det var en intressant dag idag på MVC :) min barnmorska gick igenom hur en förlossning går till och vi gick upp till förlossningsavdelningen till ett rum och visade mig hur saker och ting går till. Jag är fortfarande rädd, nervös inför värkarna, rädd för smärtan, rädd för om det skulle hända något. Det ända jag ser fram emot är att få se min bebis efteråt .. Jag och Leo vet ju vad det är för kön och namnet var valt för länge sedan :) jag längtar, men inte förlossnings delen! Noooo!
Jag är så nervös, hittills så har huvudet legat nedåt som det ska när bebisar föds .. så jag hoppas den stannar kvar så, så att jag kan föda normalt oavsett om det gör jäkligt ont men jag är ju diabetiker och är rädd att om dom gör kejsarsnitt att såret ska bli infekterat efteråt om jag inte tar hand om mig riktigt bra.
Det suger att vara diabetiker oftast, men jag klagar bara innerst inne och undrar varför just jag? Äsch jag klagar väl någon gång sådär om året också, högt! Men damn it, jag bli avensjuk ibland när jag ser folk äta utan att behöva ta insulinet först och äta sötsaker utan att få dåligt samvete och för att det inte är bra för kroppen och må dåligt efteråt. Alltså jag får inte ont i magen men man mår inte bra när blodsockret ligger för högt.


Kan förklara lite om diabetes någon annan dag, måste snart gå. Ska möta mamma snart :)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela