iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

1 månad idag! Helt jävla unbelievable!

Publicerad 2009-03-10 13:03:58 i Allmänt,


Jag kan bara inte fatta att min lilla dotter, Isabel blir 1 månad idag kl: 18.43. Fan vad tiden går jäkligt fort ..

Tänka sig för en månad sedan så hade jag SKIT ont pga värkarna och skrek och grät när dom samtidigt försökte föra in massa infart i mina armar och händer, alltså jag är en sådan person som läkarna, sköterskorna, ah vem som helst har skit svårt att hitta en blodåder .. mina blodkärl rullar alltid iväg haha! låter sjukt .. så dom stod och stack mig tusen gånger + att jag hade starka värkar det blev TO MUCH så jag börja gråta och skrika att dom skulle låta mig vara ifred och när dom inte gjorde det så skrek jag ''LÅT MIG VILA'' men jävla narkosen (ursäkta uttrycket) fitt-kärringen lät mig inte ens vila hon bara tog i mina armar och stack om och om igen och gjorde mig riktigt illa.
Nu är det fula ärr kvar, tur att blåmärkerna försvann .. Det såg ut som om någon hade misshandlat mig dagen efter.
Dom hade redan fört in en dagen dom la in mig på sjukhuset (fredag 6/2) för att stoppa värkarna men eftersom dom ''försvann'' under den helgen så tog dom ut den 2 dagar senare för att jag klagade för mycket, det gjorde ont ju.
Jag tror att min diabetes också gör att min hud och allt det där är känsligare för jag tål inte att dom sticker mig, jag får alltid fula blåmärken efteråt.

När jag vakna idag såg jag att det hade snöat! VA FAN är det första jag tänkte på, det är mars för tusan inte december eller januari. Vad är det här för skit väder? Det är vår snart, det ska för fan inte se ut så här. När kommer våren? Längtar ..
Jag borde ha sovit en stund innan Isabel vaknar och vill amma, jag börjar känna mig trött.
Om jag har tur så kanske jag kan vila en stund nu innan hon vaknar ..
Ciao så länge!


Fredag den 6/2. Det gjorde ont, kunde knappt röra handen ..

Måndag den 9/2. Var ganska sliten då, kvällen då värkarna verkligen satte igång 2 ggr i timmen.

Tisdag den 10/2. Bara för att det är naturligt att föda så för en gång skull lägger jag ut en lite mer vågad bild.
Jag helt utmattad och dom som förlöste min lilla Isabel + min lilla Isabel gråtandes på min mage.

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2009-03-10 22:25:09

va kul :)



Hoppas du får en underbar kväll nu! Ha det så bra :)

Postat av: Melissa

Publicerad 2009-03-11 23:40:00

Tjusigt! Haha, du ser jättepigg ut! Omg, snart är det min tur!

Postat av: Saga eller Maria ;)

Publicerad 2009-03-13 20:26:14

Postat av: Saga eller Maria ;)

Publicerad 2009-03-13 20:28:46

Oj, nu råkade jag skicka ett tomt inlägg först! Hah.

Jag har suttit och läst i din blogg i över en timme nu och jag blir så glad och alldeles varm inombords för din skull! Det är underbart att du är mamma! :) Skulle vilja ge dig en stor kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela