iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

''Det är ok, att vara deprimerad ibland, jag antar att det är en naturlig sak.'' -Oliver

Publicerad 2009-03-23 20:40:43 i Allmänt,

Jag satt och tänkte på en sak min bror, Oliver skrev till mig idag, jag skrev till honom att jag förstår inte orättvisorna i denna värld, och om mina stunder då jag är nedstämd/deprimerad bl.a.
Han skrev:

Om vi inte är sjuka så kan vi inte uppskatta hur bra det är att vara frisk.
När vi är friska så glömmer vi det efter ett tag, och när vi blir sjuka så är att bli frisk det ända som vi tänker på dagarna långa.
När du känner dig Deprimerad så är det att vara lycklig det ända du tänker på, även om det ibland känns som att man vill fortsätta vara mer deprimerad, bara för att man inte orkar. Men vi vill alla vara lyckliga. Och det är meningen med livet, att vi ska vara lyckaliga. Och det är inte lycka baserad på någon annans sorg, utan en lycka som alla kan ta del av. Många tänker att så länge JAG har det bra, så är allt ok, och det är väl så som världen ser ut idag
.

Det kanske inte ser ut som så stor hjälp men det funkar alltid, hans sätt att förstå och få mig att tänka till får mig att må bättre. Alltså, det var inte allt han skrev men det satte sig i hjärnan den lilla biten.

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2009-03-23 21:04:19

På min blogg så har jag skrivit ett inlägg om miljön. Ta dig tid och läs det.. Du kommer inte att ångra dig!

Postat av: Cristian

Publicerad 2009-03-23 21:25:30

Där ser man - det bästa med hobbies och musik är att man kan lägga dem på is ett tag - och sedan fortsätta ett par år senare.



Jag pluggade sång/soul på gymnasiet för ett par år sedan. Nu underhåller jag mig väl mest med att spela in små grejjer. Vet inte om du har sett det - men har några klipp på bloggen. Via en söt liten mediaspelare till vänster :)

Postat av: Anna

Publicerad 2009-03-23 23:10:54

Jätte fin blogg! (:

KRAM

Postat av: Bea

Publicerad 2009-03-23 23:20:01

Har du haft en bra dag idag?

Postat av: LoEm

Publicerad 2009-03-23 23:56:58

http://loem.blogg.se



Godnatt :)

Sov gott :)

Postat av: mickilicious

Publicerad 2009-03-24 07:03:27

oliver kan:)

Postat av: Leia

Publicerad 2009-03-24 09:38:17

Så är det.

Det går alltid upp och ner med hur man mår och känner sig.

Postat av: jessica '

Publicerad 2009-03-24 10:07:24

- nu kan du också tjäna pengar samt få rabatt på allt du köper på internet. kolla in min blogg för att läsa mer! kram.

Postat av: jocko

Publicerad 2009-03-24 10:29:43

abort är att ta bort ett liv!! men ett liv som inte är välkommet är nog inte värt att leva.

tycker abort är fel men fullt förstålig i många fall

att abort görs för att folk är slarviga är fel.

stolt två-barnsfar

kolla



unzip.se

unzip.se



billigast snyggast underkläder

Postat av: lisette

Publicerad 2009-03-24 10:53:55

Hejsan :)

ta gärna en titt på min outlet, har lagt in massa nytt nu :)



Http://lisettee.blogg.se/outlet/



KRAM :)

Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Publicerad 2009-03-24 11:04:46

Hoppas du får världens bästa tisdag ! :)

Postat av: Randy

Publicerad 2009-03-24 11:38:10

När man har det bra och är "lycklig" så är man ändå aldrig riktigt nöjd, man vill bara ha mer och mer hela tiden!

Postat av: Leia

Publicerad 2009-03-24 13:13:05

Ja, det är alltid härligt när man mår så mycket bättre efter det! :D

Postat av: Cristian

Publicerad 2009-03-24 13:20:15

Ja, tydligen :)



Jag förstår - det finns ju fortfarande möjligheter att plugga sånt man vill, oavsett ålder och tid :) Jag tycker att du absolut ska ta tag i det om du känner för det sen när din lilla tös har vuxit till sig några tum :)



Allt bra med dig förresten?

Postat av: Cristian

Publicerad 2009-03-24 13:28:30

Hur gammal är hon? :)

Jag är också rätt såld på tanken av att ha barn. Kanske märkligt att höra en singelkille säga så, men ibland slår längtan till liksom.



Allt är bara bra här. Ledig idag så jag städar lite och njuter av solen :) En bra dag helt enkelt.

Postat av: LoEM

Publicerad 2009-03-24 13:41:15

vem tycker du bar klänningen bäst?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela