iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Mardi 090324

Publicerad 2009-03-24 13:56:25 i Allmänt,

Jag blir alltid glad när det är soligt ute, kanske ett litet minus att det blåser så mycket. Nu börjar jag undra när våren hade tänk träda fram på riktigt? Hatar snö och vintern. Det är redan vår i Spanien! Jag blir avensjuk på Leo, medans han njuter av vår-värmen och sol varje dag så får man vänta på det här.

Jag undrar ibland om Isabel kommer att lära sig saker snabbt? När hon föddes (för tidigt, vecka 33) så var det ju inte meningen att hon skulle lära sig amma så snabbt som hon gjorde i början blev hon mätt på det lilla som hon fick men ju mer dagarna gick så blev hon inte mätt längre på det lilla hon fick av mig längre, så dom på sjukhuset (den avd. hon var inlag på) ville att jag skulle lära henne att ta nappflaska ..
Dom sa att det är inte alla barn som kan riktigt utan många fall får dom sätta dit sonden igen för att det inte går. Men Isabel klarade det efter 1½ dag! Kan ni fatta? Hon är smart den där lilla ungen, man kan inte lura henne heller när hon gråter av hunger. Ibland känns det som om hon iakttar en och tittar runt omkring sig när hon är vaken.

Idag på morgonen var hon vaken 1½ timme ungefär, hon gjorde mig sällskap när jag åt frukost och hon har en leksak som sjunger på franska som ska föreställa ett äpple och en citron, fick den av min moster i schweiz. Hur som helst började hon gråta, trodde hon ville ha ersättningsmjölk först (hon spottade bara ut det lilla hon fick) men nej, hon ville bara att jag skulle trycka på äpplet så att den skulle sjunga för hon blev alldeles tyst, stirrade på den hela tiden och verkade nöjd. Haha!
Hon är bara för underbar!


Nappen spottar hon alltid ut efter 1 min, kanske? Eller mindre.

Kommentarer

Postat av: NELLIE

Publicerad 2009-03-24 13:59:05

kommentera gärna mitt senaste inlägg som heter "en fråga till er" och skriv vilka skor du gillar bäst av dom på bilden. kram! :)

Postat av: Cristian

Publicerad 2009-03-24 14:20:07

Näe, det är helt sjukt. Att man hör vuxna människor skratta och hejja på i bakgrunden är för mig helt obegripligt.



Vilken söt liten tös - sjukt gullig :) Jag är typ svag för nappar - tycker att det är grymt gulligt. Haha :)

Postat av: mickilicious

Publicerad 2009-03-24 14:25:27

å vad sööt!:)

Postat av: Dress Like a Princess

Publicerad 2009-03-24 16:19:05

Ååh gud så liten och söt :)

Postat av: Saga

Publicerad 2009-03-25 14:14:11

Åhhh, hon är SÅ FIN!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela