iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Bad memories that haunts me

Publicerad 2008-12-16 21:46:08 i Allmänt,

Varför kommer dåliga minnen upp ganska ofta? Depressioner som bara får en och känna sig svag, vilja bryta ihop och skita i det positiva man byggt runt omkring sig och den lilla starka känslan av att man faktiskt klarar av livet och kan fortsätta framåt försvinner. Dom drömmarna jag har haft sitter kvar i huvudet på mig, misshandeln av min pappa, att mina föräldrar flyttar tillsammans igen. Hatar jag honom fortfarande? Jag har en känsla av att jag inte kan förlåta honom för alla dom åren han förvandla till ett helvete.
Kommer jag bli som honom när jag blir vuxen och mitt barn blir äldre? Jag vill inte bli som honom, jag vill bli som min mamma en förebild som en bra mor som oavsett vad som händer så är hon där och verkligen försöker kämpa oavsett hur många problem hon har, för hennes kärlek till min bror och mig är stor. Vi är tacksamma att ha en mamma som är som hon och vi älskar henne. Jag såg det inte förr att hon gjorde det bästa för mig, men jag var så blind att jag bara såg en negativ och mörk värld som jag slukades av och inte kom ut ifrån och jag sjönk djupare och djupare in.
Alla dom åren av negativa saker som hände, det har gjort mig som jag är idag som person. Ilskan inom mig sitter kvar, men den avtar med åren som går och så länge jag håller mig borta från min far.

Min bror han var bredvid mig och gjorde allt han kunde så att jag skulle må bra, stöttade mig genom allt han kunde, gav mig bra råd som jag inte lyssnade till och hamnade alltid dåliga situationer pga av att jag var så envis att jag trodde jag visste vad som var bra och dåligt. Jag lärde mig en sak ialla fall råd ska man alltid lyssna på, särskilt från dom som verkligen vill en väl och älskar och bryr sig om en.
Jag sårade min pojkvän djupt med allt idiotiskt och dumt jag gjorde förr, han förlät mig. Hans känslor för mig är äkta, han har bevisat gång på gång att han älskar mig, idag så uppskattar jag allt han gör för mig och jag har lärt mig älska honom på riktigt. Lika så som min bror Oliver, är Leo min bästa vän och pojkvän. Alla tre min bror, Leo och mamma betyder allt för mig, och snart kommer min bebis att födas då kommer det finnas 4 viktiga personer i mitt liv.
Mina dåliga minnen och depressioner kommer säker att finnas kvar, men någon gång hoppas jag att jag blir fri från min depression.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela