iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Spanien

Publicerad 2008-07-10 17:04:10 i Allmänt,

Mycket har hänt sedan jag skrev här sist, har inte haft så mycket tid att skriva här. Den 20 Juni reste jag själv till Spanien, inte så konstigt och värsta grejen eftersom jag brukar resa hit varje sommar typ själv också. Dom första dagarna hade jag lite tråkigt eftersom jag inte gick ut så mycket .. gick bara runt här i närheten. Bor hos Leo (mitt ex) han bodde ganska centralt förut skit nära Madrids centrum, men han flyttade förra året i September till ''Villanueva De La Cañada'' typ 40 min i buss till Madrid centrum, fast brukar inte åka buss ner dit hehe .. hans pappa kör oss dit typ varje gång vi vill dit, fast då får vi gå upp tidigt på morgonen .. hahaha! jag som är en sömntuta och sover typ länge brukar ha svårt att gå upp vid 7 - 8 tiden ..

Har solat lite då och då, vill inte bränna mig haha! är rädd för att få hudcancer ändå om jag använder solskydd hela tiden .. men man vet aldrig. I söndags så badade vi alla (Leo, hans familj och hans kusiner) i en utomhus basäng .. det var roligt faktiskt ändå om det känns lite konstigt att ena av Leos kusiner var där som jag ogillar. blev ganska brun då hehe .. :)

Igår på morgonen tog jag hand om Leo's kusins barn, dom skickade mig dit eftersom ingen var hemma, sen på kvällen var jag på bio och såg 'The Happening' lite skumm film men okej .. det ända jag inte tycker om att gå på bio här i Spanien är att dom dubbar filmerna på spanska det förstör allt, man ska kolla på film i original språk. Sen gick vi till burger king och åt, usch! jag mådde skit dåligt efteråt och någon timme efter spydde jag .. mår fortfarande dåligt nu. Nåja har haft roliga dagar hittills lite segt i början. Har haft vattenkrig, solat, gått på promenader .. hängt med Leo's kompisar, på ''botellones'' man köper alkohol flaskor går och sätter sig någon stanns och dricker, pratar, har roligt :) det är trevligt. veckan efter att jag kom hade Leo en mini fest hemma hos sig, alltså det var kul tills jag blev full .. mådde illa och spydde sen.
Förra veckan följde jag med Leo till hans gammla arbetsplats en italiensk restaurang 'Piccolina' en liten stund sen åkte jag hem, och han stannade kvar för att jobba. Det stället ger mig massa minnen .. Kanske ska jobba där tills jag åker hem. Letar efter resor tillbaka till Stockholm men allt är dyrt :/ skulle åka tillbaka hem efter den 20 juli men bara resan tillbaka kostar typ 2000 något. SHIT! jag måste typ jobba en hel månad för att få råd. Vad mer har jag gjort?
Jag och Leo tog hand om hans kusins hund en hel dag han är sååååå söt :D sen på kvällen kom hon och hennes döttrar och hämnade honom. Typ lite innan samma dag hade vi gjort henne och Leo's pappa sällskap till Madrid, Plaza de Castilla .. för att dom går i en kurs för att ta busskörkortet eller vad det nu än heter. Dagen innan hade vi gjort Leo's pappa sällskap hela dagen också hahahaha! när han jobbade, vi åkte typ överallt i Madrid .. sen bjöd han oss på lunch :) det var kul. vi var trötta när vi kom hem, värmen här tar kol på en .. Jaja .. Skriver mer sen. Leo är och gör teoriprovet nu, hoppas det går bra för honom denna gång, han fick 5 fel förra gången haha! han pluggade skit mycket den här gången. Lägger upp bilderna sen, eftersom dom är i Leo's mobil.
Ciao! Arrivederci! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela