iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Blodsocker tester

Publicerad 2008-11-06 13:50:17 i Allmänt,

Jag verkligen hatar när jag får lågt blodsocker på morgonen, jag kan vara hur trött som helst men jag kan inte somna om för att jag mår dåligt då måste jag upp för att käka någonting.
Vaknade vid 09.någonting p.g.a lågt blodsocker fast jag ville verkligen somna om var sjukt trött! Men jag fick gå upp i alla fall, och äta frukost .. jag fattar inte jag äter, tar lite nattinsulin på kvällen nu fast ändå så vaknar jag med lågt blodsocker, dom kommer få sänka inuslin dosen ytterligare några enheter/ml. Och jag måste verkligen skärpa mig med att ta blodsocker tester så att jag kan sköta min diabetes ännu mer.
Jag vill inte få några komplikationer vid förlossningen. Jag skulle inte klarat av t.ex kejsarsnitt, är skit rädd för det!
Bebisen har växt bra, normalt och utan problem hittills jag är så glad över det. Jag har bara halva tiden kvar och allt måste gå bra den har ju alla organ nu, och allt är normalt .. hjärtat, hjärnan, armarna, benen .. ja, allt.
Jag längtar bara tills jag får hålla mitt barn i mina armar i mars, jag ser fram emot att bli mamma.

Nu ska jag i alla fall ta ett blodsocker test, det är jobbigt att jag jämt måste sticka mig i fingrarna för att diabetesläkarna säger det! Förut fick jag sticka mig i armarna det gör inte ont där.
Ciao!


Min blodsockermätare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela