iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Dagarna flyger förbi, eller?

Publicerad 2008-11-05 18:52:50 i Allmänt,

Idag var det en lugn dag, fick äntligen vila lite. Har gått upp tidigt sen förra veckan .. var otroligt trött igår.
Vaknade av att mitt blodsocker var lågt, kl. 08:50. Gick och och tog ett blodsocker-test. 2,8 mmol/l .. åt frukost och kollade på tv medans ville veta vem som hade vunnit president valet, Barack Obama så klart!
Fattar inte att mitt blodsocker var lågt när jag bara tog 26 enheter/ml av mitt natt insulin. Jag har minskat rejält med Lantus (nattinsulin) doserna från 40 till 26 på 4 månader.
Varför? För att jag tar hand om mig sedan jag fick reda på att jag var gravid. Jag är stolt över mig själv!
Just av denna anledning mår min bebis i magen bra, inga komplikationer än så länge. Allt är bra och normalt som en vanlig graviditet ska vara.
Jag försöker äta rätt nu, mycket frukt och grönsaker (fast jag har ju alltid ätit mycket frukt.)

Nu känns det verkligen som om dagarna flyger förbi, jag har fortfarande mycket att göra och lite tid kvar: november, december, januari, februari .. och sen mars! det kommer vara en stressig månad för barnet kommer födas någon gång i slutet på månaden,  Leo måste försöka vara här då också! Jag kommer säkert vara orolig, glad, nervös, bekymrad, överlycklig, ivrig, rädd,  etc etc .. blandade känslor. Jag har halva tiden kvar på min graviditet. Och bebisen växer varje vecka .. Jag vill verkligen att Leo ska vara med under förlossningen, han vill det också men det är svårt att veta när barnet är redo att komma ut och när det är dags.
Om en månad och några dagar ska mamma och jag till Schweiz också .. YAY! 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela