iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Barnvakt

Publicerad 2008-10-20 18:07:04 i Allmänt,

I Fredags var det en konstig+deppig dag för mig! Pratade med Leo tills 2 på morgonen tror jag ändå om jag visste att jag var tvungen att gå upp 7 på morgonen. Skulle vara barnvakt åt min kusins son som är 3år.
Jag satt och grät typ hela kvällen då jag pratade med Leo, problem mellan oss som vanligt? Så mina ögon var helt svullna när jag vaknade.
Jag var nog mer deprimerad än trött när jag vaknade, jag satte väckar klockan på 08.00 på morgonen, men vakande 1timma innan, jobbigt! Va tvungen att springa in på toa för att bebisen/fostret trycker säkert vid urinblåsan så man blir kissnödig, ofta kan jag säga!
Jag försökte sova en liten stund till men det gick inte hade för många tankar. Min kusin ringde 07.30 för att väcka mig men jag var ju redan vaken. Så jag gick upp efter det och åt frukost, duschade och fixade mig.
På väg hem till honom kännde jag mig halv-levande. Va hemma hos min kusin 09.30, fast han var ju inte där eftersom han jobbade. Så hans fru, Carina sa vad jag kunde göra och så ..
Satt och kollade på en barnfilm när hans fru åkte iväg, med deras 6 månaders gammla dotter :) hon är så söt!
Han va som alla småbarn, lite jobbiga fast äsch jag klarade av av sitta som barnvakt i 4 timmar nästan. Vid 12 tiden kände jag tröttheten och somnade nästan när jag satt i ungens säng, han lekte på golvet.
Jag klarade av halva dagen i alla fall. Carina kom hem sen vid 12.50 något fast jag stannade där och gjorde henne sällskap till 3 tiden, tog hand om bebisen medans.

Jag tänkte sova när jag kom hem, men Leo ringde så pratade med honom i 2 timmar. Sen så var jag trött så kollade på tv istället, la mig tidigt den dagen.
Va ute med mamma i lördags, vi kom på att det var Michelle's födelsedag när vi var i centrum så vi gick in på H&M och köpte en tröja och örhängen till henne.
I söndags tog jag det lungt, eftersom jag hade ont i livmodern .. Jag längtar tills jag kan känna bebisen röra sig där inne så att jag kan vara lugn och veta att allt är som det ska.
Nu är det bara imorgon kvar, sen på onsdag har jag ultraljudet :D YAY! Mamma ska ju följa med.
Orka gå på diabetes rond imorgon.
Well well .. har huvudvärk, ska äta och vila.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela