iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Tankar

Publicerad 2008-09-23 16:21:20 i Allmänt,

Tiden går fort när man sitter framför datorn och hittar massa intressanta artiklar, ibland brukar jag gå in på wikipedia och hitta massa historia som bara ploppar upp i hjärnan och vill veta.
Här om dagen fick jag för mig att läsa om Stockholms historia sen 1260 talet tills nu då. Fast jag hann inte läsa allt för att Leo ringde, och vi satt och pratade i 2h.
Sen så hade jag ont i arslet och orkade inte sitta vid datorn längre.
Det jag inte har läst på väldigt längde är nyheterna, jag blir bara besviken och ledsen över allt skit som händer i världen det finns ju såklart bra saker som händer, men det är en på miljoner negativa saker liksom.

Hur sjukt är det inte att antalet våltäckter, mord, misshandel, attacker och annat ökar? Det är ju hemskt och fruktansvärt. Det kanske var så förut också, men det står alltid något sådant i tidningen som chockar en.
Jag slutade inte läsa tidningen och kolla på nyheterna för att jag blir besviken över allt som händer utan för att jag är lat
borde egentligen gå till stationen då jag stannar hemma och hämta tidningen.
Jag måste verkligen röra på mig nu när jag är gravid.
Det är ju hur enkelt som helst att bara sätta sig ner framför datorn och gå in på aftonbladets eller expressens hemsida och läsa allt där typ.

Ibland så brukar jag sitta och tänka, vi klagar så mycket på att vi lever dåligt i Sverige. Tänka barnen från dom fattiga länderna som inte ens har hälften av sakerna vi har? Många av dom kan inte ens gå i skolan, för att dom redan från 5 år eller så, jobbar. Det är ju hemskt!
Och ändå så är vi egoistiska, skulle jag vara miljonär skulle jag vilja göra mycket för alla orättvisor som finns i världen.

Jag skulle egentligen ha åkt in till stan och kollat om jag hittade något åt mamma. Men jag orkade inte, tänkte mer på att jag ville sova. Men jag gjorde inte ens det. Kollade på tv istället ..
Fast det fanns inget bra på tv ialla fall så stängde av den och satte mig här istället.
Nu ska jag stänga av datorn, jag orkar inte sitta här.

Ska nog åka in till stan trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela