iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Då var det klart

Publicerad 2009-01-16 12:29:42 i Allmänt,

Sådär ja, god morgon! Vaknade för inte så länge sedan så det känns som morgon för mig ändå om klockan är över 12.
Mamma ringde ungefär tusen gånger till min mobil så att jag skulle vakna, men jag hörde den inte eftersom jag glömde mobilen i vardagsrummet .. vakna till slut av min ringsignal (KoRn - Love and Luxury) som lät sådär halv svagt i vardagsrummet. Gick upp och mamma slutade ringa, fast hon ringde hem istället ... jag vet att hon gör det för att jag ska äta frukost och ge bebisen i min mage näring, men det känns så jobbigt att hon är tjatig ändå liksom.

Efter frukosten passade jag på att ringa, jag vet inte vad jag ska kalla det .. stödgrupp för unga föräldrar? som min barnmorska hade sagt till mig att göra några gånger, men jag glömde alltid bort att göra det så blev jag påmind om det idag. Bra det, hon som svarade verkade trevlig.
Så på måndag ska jag ialla fall dit :)

Kom på en rolig grej på kvällen som hände mig igår. Jag åkte ju till Haninge C för att köpa klackskorna, sen skulle jag hem igen eftersom jag inte orkade gå pga min rygg. Drog in till Sabis och köpte något att dricka, sen gick jag till busshållplatsen och jag hann bara gå ut och sen kom bussen .. vilken tur tänkte jag!
Men bussen var såklart fullproppad med folk eftersom Fredrika Bremergymnasierna + Söderbymalsskolan ligger en busshållplats innan Haninge C, alla skolbarn hoppar på just den bussen vid den tiden.

Jag klev bara på bussen när en kvinna, vad kan hon ha varit? 28 - 30års åldern, frågade mig om jag ville sitta ned? Hahaha, jag skulle just precis säga att det var okej att jag kunde stå upp, men hon gick upp och jag fick sitta :) schysst, va!? Såklart tackade jag henne, jag är ju inte otacksamm.
Det är bara kul att tänka på det, jag menar det syns ju att jag är gravid men jag hade aldrig trott att just något sådant skulle hända mig haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela