iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Då var denna dag över snart

Publicerad 2009-01-27 23:17:20 i Allmänt,

Har tråkigt, vill sova men ändå inte .. fick ialla fall vila en stund innan jag fick en liten energi kick och lagade mat, pasta med tomatsås hällde i riven morot och oliver.
Jag är inte från italien men jag föredrar italiensk mat över latinamerikans haha italiensk mat som pasta, pizza och så är supergott!
Det var alltid kul att få pröva något nytt där Leo jobbade förut som servitör, i en italiensk restaurang.
Hans fd chef är från Argentina men hade bott i flera flera år i italien, där han lärde sig laga italiensk mat. Hans fd chef var alltid så snäll mot mig, han skämtade alltid ändå om jag inte alltid förstod vad han sa, hans mumlande spanska med argetinsk dialekt är lite svår att förstå ibland haha! I början trodde han att jag inte kunde spanska överhuvudtaget. Än idag kan jag inte flytande spanska, har svårt för massa ord och så men Leo hjälper mig alltid när jag säger något fel eller så får han gissa sig fram till vilket ord jag menar.
Det sjuka var att han aldrig sa något till Leo att jag inte fick följa med, ibland så frågade han efter mig när jag inte följde med. Jag fick mat ialla fall ändå om jag inte jobbade där ..  dom frågade alltid vad jag skulle äta, kändes dock lite konstigt ibland.
Well well nog med det. Ska kolla på tv en stund innan jag går och lägger mig.
Arrividerci & buenas noches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela