iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

Efter graviditeten

Publicerad 2009-03-16 17:14:39 i Allmänt,

Jag förstår inte, det finns kvinnor som inte har en skymt av bristningar efter graviditeten. Hur gör dom?
Jag köpte mandelolja för att smörja in magen med, använde hudkräm för torr hud .. fast det hjälpte inte! På min mage finns det bristningar, som alltid kommer finnas där. Minnen av graviditeten .. så att jag aldrig glömmer bort att jag en gång var gravid, om jag inte kan få fler barn som jag alltid har haft fast klistrad i hjärnan att jag inte kan få barn. Men jag blev ju gravid, då kan jag få fler barn? Om jag inte har fått en infektion efter förlossningen? Jag tog hand om mig men sötsuget satt fart igen och jag går alltid runt med mycket socker i urinet som kan leda till infektioner.
Det är bara tankar, jag är nog ganska paranoid och tror saker som inte är så .. men jag är inte galen. I know my limits ..
Nu ska jag ta hand om Isabel som har nog vaknat ..
Adios


En suddig bild på när dom klippte av navelsträngen på Isabel

Hon var så liten när hon föddes tyckte jag, börjar nästan gråta när jag tänker på dom dagarna på sjukhuset. Saknar allt på en konstigt sätt, jag vill bara tillbaks då hon var nyfödd .. den stunden, dom känslorna.

Kommentarer

Postat av: Mamma Melissa

Publicerad 2009-03-16 18:09:27

Jag köpte en mammabarnolja... som den hette, kanonbra! Syrran använde den också och fick inte heller bristningar.



Jag var ju stor som en normalgraviditet i v. 37... men inte en repa på kroppen... ibland kan jag tycka att det är lite synd... att liksom inte ha något fysiskt bevis kvar från den tiden. Men det är väl olika hur man ser på det.



För övrigt så fick jag ju en akut livmodersinflammation (kunde inte gå och fick åka in akut och ligga kvar i fem dagar)... men nu är jag ju gravid med flickornas lillsyskon... så trots inflammationer och infektioner så kan man bli gravid;.)



Kanske en tröst då tankarna kommer över en...



Ang. din kommentar hos mig:



Ja, det är svårt att förstå hur man klarar av smärtan av att se sina barn dö... men man gör det, av någon märklig anledning. Men hade någon frågat mig om jag skulle klarat av det, innan de dog, då hade jag inte heller trott det.

Postat av: Saga

Publicerad 2009-03-16 19:54:36

Sv: Jag har ingen aning om hur min menscykel ser ut (skulle den vara normal så skulle jag ha fått mens för hela tre veckor sedan) så jag får utgå ifrån att OM jag skulle vara gravid så måste jag haft ägglossning kring 27 februari. I så fall borde jag ha fått mens för några dagar sedan.

Har både hört och läst om folk som testar negativt trots att de följer rekomendationerna (testar en vecka efter förväntad mens) och sedan ändå testar positivt senare. Så jag är orolig ännu. Ska lugna mig själv genom att göra fler test. =/

Postat av: Saga

Publicerad 2009-03-16 19:57:36

Ytterligare svar ;) :

Vi borde försöka ses nästa gång jag kommer ner till Stockholm!

Jag började plugga på folkhögskola av den enkla anledningen att jag inte var ett dugg sugen på att jobba. Ville och behövde softa i ett år. :P

Postat av: Mozzzizz

Publicerad 2009-03-16 20:06:51

Ja, hoppas att ni mår bra?! Kram <33

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela