iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

uppochned

Publicerad 2009-03-19 16:50:43 i Allmänt,

Jag förstår mig inte på folk ibland? Verkligen!

Ibland så har jag bara lust att åka bort, flytta till något ställe och börja mitt liv på nytt. Jag orkar inte bo kvar här egentligen men jag har bott hela mitt liv i Sverige, hur skulle jag kunna anpassa mig i en annan kultur? Land? Det var ju skit svårt för mig hela det där året jag bodde i Spanien.
Jag är alldeles förvirrad jag vet inte vad jag vill göra längre, alltså av min framtid. Jag vet vad jag vill bli, jag vet att det finns massa möjligheter i Sverige, sådant finns inte i latinamerika, spanien t.ex. Kanske kan flytta ner till Australien en tid och plugga där? Undra hur hela situationen är där ...? Ska fråga mina kusiner hur allt ser ut där nere.

Allt kanske blir lättare när min bror kommer hem igen? Flyttar han från Sverige följer jag med honom, jag skulle inte klara av att vara ifrån honom igen, han är den som alltid ger mig stöd och får mig att må bra på det sättet jag behöver det.
Bara den simpla biten att när han inte hade åkt än, så brukade vi åka in till stan och bara ha det trevligt, få mig att skratta och glöma bort allt det negativa som fanns runt om mig. Är inte det en bra bror?

Fan vad jag saknar honom, när jag ville fly någon stanns så fanns han alltid där för att följa med mig in till stan när jag bad honom om hjälp. Han betalade 2 gånger mina spanien resor när jag ville ifrån allting .. han jobbade och pluggade, jag pluggade bara. Så snäll som han är så pratade han med sin fd. chef om jag fick jobba på Ica där han jobbade innan han åkte .. så jag fick prov-jobba. Men jag gick igenom en svår period den tiden att jag var för tyst och mitt självförtroende var hur dåligt som helst, så jag fick inte jobbet .. det knäckte mig totalt att jag börja gråta och tänkte aldrig mer söka jobb tills jag hade en utbildning. Men så fick jag jobba ett tag på pressbyrån :) det var tider det ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela