iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

21 dagar kvar.

Publicerad 2009-09-01 17:04:18 i Allmänt,

Tills jag âker hem längtar till mitt vanliga liv utan massa skit och allt annat som har hänt här i Spanien, okej det har inte varit sâ himla negativt heller det finns ljusa stunder, roliga stunder som var och är bra men det är nog första gângen jag verkligen längtar hem, jag har ju allt därborta .. Mina vänner, min familj (längtar verkligen inte att fâ se min pappa, men jag har inget annat val han finns ju där) och det jag längtar efter speciellt mycket är att dagen dâ min bror kommer hem ska komma.

Varje natt sâ har jag sâdär svârt att somna, har allt för mycket att tänka pâ. Det jag speciellt gör är att kolla pâ Isabels bilder (mobilbilder) när hon var nyfödd och liten, jag kan inte förstâ att tiden har gâtt sâ otroligt snabbt :( det känns som om det inte var sâ länge sen hon föddes, men 6 mânader och 3 veckor är mycket ialla fall för mig, hon blir ju snart 7 mânader.
Jag kan inte fatta att jag var gravid förra âret fr och med juni och inte visste vad det var för kön (fick reda pâ det den 5 januari) jag var seriöst glad och lycklig men ändâ orolig, jag längtade efter att bebisen i magen skulle födas .. ändâ om jag gick igenom massa skit under graviditeten sâ vill jag tillbaks till den tiden, fâ uppleva allt igen och gâ igenom hela förlossningen igen (ändâ om det gjorde obeskrlivligt ont!!)

Jag ângrar av hela mitt hjärta att jag aldrig riktigt kunde säga till min barnmorska den jag hade under hela min graviditet hur tacksam jag var att jag just fick henne som barnmorska, hur mycket jag uppskattade allt hon gjorde för mig och hur bra och godhjärtad hon var. Hon var den bästa sjuksköterskan som jag har haft, som jag mött under alla mina âr jag besökt sjukhus och sâ. Varför sa jag inget till henne? Hon finns inte kvar pâ SÖS, hon berättade sista gângen jag sâg henne att hon skulle gâ pâ pension nâgra dagar efterât .. Det gör ont i hjärtat att jag inte kunde säga det till henne, att jag inte kan säga det till henne längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela