iremis

Someday i'll recover. It's not a promise but a beautiful day i hope.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Publicerad 2010-02-10 13:50:39 i Allmänt,

Dotter min. Idag är det en speciell dag, det har gått ett år sedan du, Isabel Vanessa, föddes (fast inte direkt, 18.43 föddes hon ;) men smärtor och värkar som var mödan värt.)
Det är helt otroligt att tiden gått så snabbt det känns lite overkligt att förra året så föddes hon att den där lilla bebisen som låg där inne i min mage, som gav mig sparkar varje dag, rörde på sig och hickade (mest om kvällarna) hade blivit fött och att jag för första gången fick hålla i henne (det första hon gjorde hahaha.. var att kissa i min hand.) Den dagen, samma datum fast förra året.. 2009-02-10 blev jag mamma till en underbar dotter som var namlös i 5-6 dagar, som Neonatalavd. kallade ''Lilla Castillo'' tänk att hon var redan otålig som bebis haha.. hon ville ut tidigare än hon vart beräknad (den 28 mars) med rädsla och orohet så föddes hon 7 veckor för tidigt, men hon hade en sådan tur att hon födes frisk och stark ändå och blev bättre och bättre varje dag. Vi fick stanna i 3 veckor på Neo som är ganska lite jämfört med vad jag hörde andra föräldrar säga om hur länge dom hade fått vara där.

Det var en ny känsla, en underbar känsla allt det där oavsett hur ont det gjorde efteråt och hur svårt det känns att gå för att det gjorde ont (jag tog trotts allt ingen bedövning jag födde henne bara med lustgas) och värst var det nog när man skulle gå på toaletten. Haha..
På något sätt känns det overkligt men underbart att ha en liten dotter vid sin sida varje dag :) Jag älskar henne hon är och kommer alltid att vara speciell och det bästa som har hänt mig.
1 år, WOW!


:) min sötnos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Iris

We are what we don't see ..

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela